reklama

Muž v kuchyni

Musím uznať, že muži vedia byť niekedy kreatívnejší ako ženy. Vezmime si takého muža v kuchyni. Keď sa povie – muž v kuchyni, čo sa vám ako prvé vybaví v mysli?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Sexi muž v zástere s potlačou vypracovaného tela s panvicou, ktorá zakrýva inkriminované miesta? Tak to zrejme patríte do vekovej kategórie žien do 20 rokov. My v kategórii nad 20 rokov si predstavíme rozvoniavajúce mäsko s pestrofarebnou sladkou oblohou na pekáči - a pohromu všade okolo.

Som presvedčená, že každý muž vie variť, aj keď o sebe tvrdí, že varenie radšej prenechá ženám. Môj otec doma vždy varil. Vlastne varí dodnes. Vymýšľa chutné omáčky k mäsu, kombinuje zdanlivo neskombinovateľné ingrediencie. Okrem toho, že doma varí, umýva po sebe riad! Až s odstupom času som pochopila, aká veľká pomoc pre ženu to je, keď vie v kuchyni chlap po sebe aj upratať...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemusím vám o tom asi podrobne písať. Pobavilo ma ale, že rovnaké kuchárske esá majú doma aj iné ženy. Nedávno som si totiž cestou domov z práce vypočula rozhovor dvoch kamarátok. Kým sa vlak dostal zo stanice, už som vedela, že pani, má dcéru, ktorá si robí vodičák. Jej kamarátka vyzvedala, ako sa jej dcére darí, či sa nebojí šoférovať, či má frajera, ako prospieva v škole...

Kým sme došli po prvú zastávku, popod nos som sa usmievala. Alenka bola v očakávaní. Jej manžel mal v ten deň voľno a chcel ho využiť na pečenie medovníkov. A jéje. Pomyslela som si. Alenka už s manželovým čarovaním v kuchyni mala svoje skúsenosti. A tak pokračovala: „Dnes Jožko doma piekol medovníky. Takže keď prídem domov, čaká ma ešte minimálne hodina, kým si budem môcť robiť svoje.“ Pozriem sa na Betku, ktorá rovnako ako ja nechápala. „Ale veď vieš. Prídem domov, nájdem v miske dávku medovníkov asi zo siedmych plechov a všade naokolo rozsypaná múku, cukor, lepkavé miesta po pohári s vajíčkom. Rovnako ako minule,“ pokračuje Alenka, „som našla tenký pás pomúčenej podlahy pod linkou, múku pri kuchynskej lište. Tak som ho vzala za ruku a naznačila, že aj múku zo zeme treba pozametať. Rozsypanú škoricu som mala až pri dreze. Odtlačky prstov som našla na celej chladničke. Hlavne, že on bol so svojím pečením spokojný!“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj u nás doma občas varí polovička. Veľmi sa vtedy teším, pretože za ten čas stihnem dať vyprať jednu várku prádla, aj ju vyvešať alebo si nalakovať nechty alebo si len tak čítať knihu s vedomím, že neskôr nezomrieme od hladu. Z čoho mám ale trochu husiu kožu je, ako bude kuchyňa po dovarení vyzerať. Nie je totiž ničím zvláštne, keď nájdem rôzne časti jedla tam, kde by isto nemali byť – vedľa odpadkového koša, v špárach, ale najmä pozdĺž celej kuchynskej linky.

Samozrejme, a to mi potvrdila aj Alenka, naše polovičky majú talent nájsť riad, ktorý my sme dávno považovali za stratený. Keď totiž Alenkin muž nevedel nájsť sitko na preosiatie múky, jednoducho použil to, v ktorom si Alena lúhuje v šálke sypaný čaj! „A to som si myslela, že si ho zobrala na internát dcéra!“ Mňa by v tej chvíli asi porazilo, keby že na preosievanie múky použije moje čajové sitko. Alenka už bola vyššia liga. Tá iba na zhrozený výraz v Betkinej tvári mávla rukou. Asi to nie je to najhoršie, s čím sa musela pasovať po Jožkovej kuchynskej párty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podľa stôp na kuchynskej linke, vlastne v celej kuchyni, viete sledovať, kde sa váš domáci kuchár pohyboval. Korenené a iné odtlačky totiž nachádzam aj na tých miestach, o ktorých som si dovtedy myslela, že s varením nijako nesúvisia – skrinka so zaváraninami, skrinka s prázdnymi fľašami od kompótov, alebo skrinka so sladkosťami. Že vraj: „Nevedel som nájsť celé korenie. To v koreničke už došlo!“

S pani Alenkou som mala ďalší spoločný bod rozhovoru na tému – muž v kuchynskej zástere. Rovnako ako jej Jožko, aj môj manžel, potrebujú pri varení a pečení dvakrát toľko utierok, ako používam bežne ja. Prečo? To netuším! Viem ale, že keď chce môj muž vybrať z rúry pekáč s mäsom, potrebuje na to minimálne dve utierky, ktoré používa namiesto chňapiek.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo používa utierky na miesto chňapiek, ktoré visia asi meter od rúry na chladničke? To je pre mňa záhadou. Do jednej utierky si utiera ruky, druhú utierku má zastrčenú v teplákoch, aby ju mal vždy poruke. Tretia utierka je prevesená cez dvierka, pre istotu. A štvrtú používa na vyťahovanie horúceho pekáča z rúry. To až za takú veľkú katastrofu nepovažujem. Tu iba jednoducho zlyháva moja ženská logika.

Dopečené, dovarené

Tieto slová pre mňa znamenajú jediné – teraz je rad na mne. Na celej linke taniere, nože, varechy, múka, doska kde krájal mäso, rozsypané korenie, okvapkaný sporák, lepkavé miesta od neviem čoho... Polovička so spokojným výrazom oddychuje na gauči pred telkou, a ochutnáva, čo to vlastne navaril.

Keď muž v kuchyni čaruje...

...je to preto, že vás má rád a chce vám dopriať chvíľu iba pre seba. Zatiaľ čo on čaruje pri sporáku, vy si môžete dopriať horúci kúpeľ, venovať sa deťom, zájsť ku kaderníčke alebo sa len tak prizerať, ako mu to ide od ruky. A tá trocha neporiadku za to predsa stojí. Alebo nie? 

Michala Guľasová

Michala Guľasová

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  32x

Verím v dobro ľudí, aj keď niekedy je to ťažké. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu